Prace na linii kolejowej E59 odcinek Rokietnica -Wronki. Stacja Szamotuły [WIDEO]

2019-08-18

W sierpniu 2018 roku rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej między Poznaniem Głównym a Szczecinem Dąbiem. W pierwszym etapie prace prowadzone są na odcinku Poznań – Wronki. Przebudowywane są stacje i przystanki kolejowe w tym tory, sieć trakcyjna i system sterowania ruchem kolejowym.

W Szamotułach prowadzone są prace związane z budową nowych peronów i przejścia podziemnego prowadzącego na perony. Zamontowane na nich windy, ułatwią poruszanie się po stacji osobom  starszym i o ograniczonej możliwości poruszania się. Na peronach z antypoślizgową nawierzchnią będą  pasy ostrzegawcze. Zostaną  zamontowane wiaty, nowoczesne oświetlenie oraz dynamiczny system informacji pasażerskiej, co znacznie podniesie komfort oczekiwania na pociąg.






 
Modernizacja linii zakończy się do końca 2020 roku.

Odcinek Rokietnica – Wronki

  • przebudowa 2 stacji kolejowych: Szamotuły i Wronki,
  • przekwalifikowanie 1 stacji na przystanek,
  • przebudowa 6 peronów wraz z małą architekturą oraz dostosowanie ich do osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • przebudowa 2 wiaduktów kolejowo-drogowych,
  • modernizacja 19 przejazdów kolejowo-drogowych,
  • przebudowa torów i sieci trakcyjnej na długości ok 40 km,
  • budowa 15 obiektów inżynieryjnych o funkcji przejść dla zwierząt.

Modernizowany odcinek linii kolejowej E59 Poznań Główny – Szczecin Dąbie” jest fragmentem międzynarodowego korytarza kolejowego Bałtyk-Adriatyk (AGC/TEN-T), który na terenie Polski prowadzi przez  Świnoujście – Szczecin – Poznań – Wrocław – Opole – Chałupki. Modernizacja linii E59 poprawi dostęp towarów i podróżnych z Poznania i południowej Polski oraz południowej i środkowej Europy do nadbałtyckich portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu. Poprawi się bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Czas przejazdu najszybszego pociągu na tym odcinku będzie krótszy o około 50 min. Zostaną zlikwidowane tzw. „wąskie gardła” i poprawi się przepustowość linii. Pasażerowie będą korzystali ze zmodernizowanych stacji i przystanków. Perony  będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, będą wyposażone we wiaty peronowe, nowoczesne oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Na antypoślizgowej nawierzchni peronów będą zamontowane ścieżki naprowadzające dla osób niedowidzących i niewidomych.  Dojścia do peronów ułatwią wygodne pochylnie lub nowo wybudowane  przejścia podziemne.

Prace realizowane są w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków instrumentu „Łącząc Europę”. Całkowity koszt inwestycji to około 2,2 mld PLN z czego około 1,8 mld pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

KOMENTARZE(0)

Redakcja serwisu zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy zawierających wulgaryzmy i inne nie stosowne wypowiedzi oraz nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w komentarzach.Komentarze pojawią się po akceptacji moderatora.
Oświadczam, że zapoznałem się z regulaminem i akceptuję jego postanowienia.
Strona 1 z 0 > >>
Odwiedziny: 2 022 602  ,